طراحي سايت
طراحي سايت شركتي و طراحي فروشگاه اينترنتي

بازاريابي شبكه‌ اي ( network marketing ) برگرفته از فرمول تصاعد است كه در سده ي سوم ه.ق به واسطه ي اقليدس و در كتاب ” مقدمات ” به جهان معرفي شد . اولين بار، يك شركت دوچرخه سازي در روسيه از اين روش استفاده كرد كه باعث شد در روسيه، عبارت �بهمني� و در فرانسه عبارت �گلوله ي برفي� را به آن لقب دهند و اين روش را راهي براي تقلب و كلاهبرداري اعلام كنند. سياستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان زيادي به دنبال پيدا كردن راهي بودند كه بتوانند از اين ايده به نفع همه استفاده كنند. اولين شركتي كه رسماً فعاليت بازاريابي شبكه اي را آغاز كرد، كمپاني ويتامين كاليفرنيا بود كه نام خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالايت تغيير داد و امروزه محصولات خود را از طريق كمپاني اموي به فروش مي‌رساند.

بازاريابي شبكه اي چگونه كار مي كند؟

در اين روش، شخص بازارياب علاوه بر اين كه مستقيماً محصول را با استفاده از نمونه كالاها و خدمات به مشتري نهايي مي فروشد، بايد مشتريان ديگر را هم در فروش خود دخيل كند. بدر واقع بايد ديگران را به تبليغ كالاي مورد نظر تشويق كنند. اساس كار بازاريابي شبكه اي، فروش و ارائه محصول توسط مشتريان راضي از محصول است. مهم ترين مسئله در بازاريابي شبكه اي، رضايت مشتري از محصول و تبليغ دهاني و شفاهي محصول توسط مشتري است. در بازاريابي شبكه اي، براي راضي نگه داشتن هميشگي مشتريان، لازم است محصولاتي كه به فروش مي رسند كيفيت بالايي داشته باشند. از لحاظ تئوري، اگر يك شركت در بازاريابي شبكه اي موفق باشد، مي تواند با استفاده از رضايت مشتريان، فروش بسيار بالايي را تجربه كند.

تفاوت بين شركت‌هاي هرمي و بازاريابي شبكه اي

به گفته ي كميسيون تجارت فدرال امريكا، شركت هرمي شركتي است كه به اعضاي خود، بابت وارد كردن افراد جديد، حق كميسيون مي‌دهد. شركت‌هاي هرمي هيچ محصولي نمي‌فروشند و روش كار آن ها به اين صورت است كه پول هاي مشتريان را در يكجا جمع مي‌كنند و با آن كاري انجام نمي‌دهند. در ازاي جذب افراد پول مي‌دهند و بطور اجتناب ناپذيري فرو مي ريزند. بعد از فروپاشي هرم، بجز عده‌اي كه در بالاي هرم هستند همه دست خالي مي‌مانند و پول خود را از دست مي دهند. عملكرد شركت هاي هرمي، در اكثر كشورهاي دنيا از جمله ايران غير قانوني است.

به گفته FTCC، داشتن محصول به معناي قانوني بودن يك شركت نيست. بعضي از شركت هاي هرمي براي رد گم كردن، يك محصول در پلان خودشان قرار مي دهند كه قيمتي بسيار بالاتر از قيمت بازار آزاد دارد، چرا كه هدف اين شركت ها، فروش محصول نيست. در اين شركت ها معمولاً دريافت محصول مشروط بر شركت در پلان تجاري است و پول كساني كه به هر دليلي نمي توانند يا نمي خواهند عضو گيري كنند، از دست مي رود.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۸:۵۶ ] [ لابراتوار رسانه ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 33
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب